Veelgestelde vragen

  1. Wat is het verschil tussen gewoon gas en groen gas?

    Groen Gas is een mix van biogas en CO2-gecompenseerd gas waarmee je ook nog eens een bijdrage levert aan de Zeeuwse natuur. Wat DELTA Groen Gas uniek maakt is dat DELTA per 1.000 kuub groen gas vijf euro overmaakt naar De Zeeuwse Natuur, een samenwerkingsverband van grote Zeeuwse natuurorganisaties. Deze Zeeuwse natuurorganisaties zorgen voor behoud, bescherming en beheer van de natuur in Zeeland en zetten zich in voor meer groen in de buurt.

     

     Groen Gas bestaat voor een klein deel uit biogas. Biogas wordt gemaakt door vergisting van mest of andere biologische afvalproducten. De rest bestaat uit CO2-gecompenseerd gas. Dat is ‘normaal’ gas waarvan we de CO2-uitstoot compenseren. We investeren daarvoor in wereldwijde duurzame windenergieprojecten met het Gold Standard-keurmerk. Dit keurmerk is een initiatief van ondermeer het Wereld Natuur Fonds, het strengste keurmerk voor CO2-compensatie.

  2. Levert DELTA altijd 100% groene stroom?

    DELTA levert altijd groene stroom.  Bij DELTA Puur Zeeuws Groen is dat zelfs uitsluitend in Zeeland opgewekte stroom van Zeeuwse windmolens, tientallen Zeeuwse zonnedaken en met de kracht van eb en vloed.

  3. Waar is het maandbedrag op gebaseerd?

    Het maandbedrag wordt berekend op basis van een gemiddeld verbruik of het  ingevulde verbruik. Het bedrag op de maandnota kan hiervan afwijken omdat wij andere verbruiksgegevens van uw netbeheerder ontvangen. Verder zijn eventuele kosten voor kabel en serviceproducten niet meegeteld in de berekening.

  4. Wanneer ontvang ik de factuurkorting?

    De betaling van uw factuurkorting zal plaatsvinden aan het einde van de contractsduur. Bij een overeenkomst voor 3 jaar ontvangt u ieder jaar één derde deel van de factuurkorting. U krijgt het bedrag vanzelf op je rekening gestort, wel zo makkelijk. U hebt geen recht op de (resterende) factuurkorting als u de overeenkomst voortijdig beëindigt of een betalingsachterstand heeft. 

     

  5. Niet helemaal tevreden over uw keuze?

    U kunt tot 14 kalenderdagen na ontvangst van onze bevestiging een andere keuze doorgeven of deze annuleren. Dit kan schriftelijk, per e-mail of telefonisch.

  6. Wat is het verschil tussen een vaste of variabele prijs?

    Bij een leveringsovereenkomst met een vaste leveringsprijs kiest u voor de zekerheid van een vaste prijs voor een periode van één of drie jaar. U hebt dus één of drie jaar lang geen omkijken naar uw leveringsprijs, dat is wel zo comfortabel. Als u voor een variabele leveringsprijs kiest, profiteert u bij prijsdalingen maar bij prijsstijgingen gaat u meer betalen. U kiest dan voor flexibiliteit.

     

     

     

     

  7. Wat is er 'vast' aan de vaste energieprijs?

    Bij een vaste prijs voor energie staat het deel dat door de energieleverancier bepaald wordt, de prijs per kWh en/of m3 en de vaste leveringskosten per jaar, vast. De energiebelasting, de Opslag Duurzame Energie- en Klimaattransitie (ODE) en de netbeheerkosten kunnen wijzigen. Dit is meestal per 1 januari.

  8. Wat is het verschil tussen enkel- en dubbeltarief?

    U betaalt het enkeltarief als uw meter 1 (actief) telwerk heeft. Al het verbruik wordt tegen dezelfde prijs (het enkeltarief) afgerekend. Wanneer uw meter 2 (actieve) telwerken heeft, kunt u er voor kiezen dat u voor het verbruik in de daluren het daltarief betaalt. De daluren zijn van 23:00 tot 7:00 uur, in het weekeinde en op feestdagen. In de overige uren betaalt u dan het normaaltarief. Meer informatie vindt u hier. Via deze online aanmeldportal kunt u uitsluitend een nieuwe overeenkomst kiezen. U kunt niet kiezen voor een andere meter dan de meter die u momenteel heeft.