Veelgestelde vragen

  1. Ik heb een keuze gemaakt, kan ik die nog veranderen?

    Niet helemaal tevreden over uw keuze? Binnen 14 werkdagen na uw aanmelding kunt u schriftelijk een andere keuze doorgeven of deze annuleren. U stuurt uw brief naar Antwoordnummer 41, 4330 VB in Middelburg. Een postzegel is niet nodig. U kunt ook telefonisch een wijziging doorgeven of uw keuze ongedaan maken. Neem hiervoor contact op met OndernemersLinq te bereiken op 0118 - 88 38 38. We zijn bereikbaar van maandag tot/met vrijdag van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 13.00 uur.

  2. Wat is het verschil tussen een vaste of variabele prijs?

    Bij een leveringsovereenkomst met een vaste leveringsprijs, kiest u voor de zekerheid van een vaste prijs voor een periode van maximaal één of drie jaar. U heeft dus één of drie jaar lang geen omkijken naar uw leveringsprijs, dat is wel zo comfortabel. Als u voor een variabele leveringsprijs kiest, profiteert u bij prijsdalingen maar bij prijsstijgingen gaat u meer betalen. U kiest dan voor flexibiliteit.

     

     

     

  3. Wat is er 'vast' aan de vaste energieprijs?

    Bij een vaste prijs voor energie staat het deel dat door de energieleverancier bepaald wordt, de prijs per kWh en/of m3 en de vaste leveringskosten per jaar, vast. De energiebelasting, de Opslag Duurzame Energie en de netbeheerkosten kunnen wijzigen. Dit is meestal per 1 januari.

  4. Wat is een Modelcontract?

    Het Modelcontract is een landelijk standaardcontract, overeengekomen tussen de ACM en de branchevereniging Energie-Nederland. Lees meer over het Modelcontract. Een overeenkomst met variabele leveringsprijzen voor onbepaalde tijd is gelijk aan het Modelcontract. Ga voor meer informatie naar DELTA.nl/modelcontract

  5. Wat is het verschil tussen enkel- en dubbeltarief?

    U betaalt het enkeltarief als uw meter 1 (actief) telwerk heeft. Al het verbruik wordt tegen dezelfde prijs (het enkeltarief) afgerekend. Wanneer uw meter 2 (actieve) telwerken heeft, kunt u er voor kiezen dat u voor het verbruik in de daluren het daltarief betaalt. De daluren zijn van [23:00 tot 7:00], in het weekeinde en op feestdagen. In de overige uren betaalt u dan het normaaltarief. Meer informatie vindt u hier. Via deze online aanmeldportal kunt u uitsluitend een nieuwe overeenkomst kiezen. U kunt niet kiezen voor een andere meter dan de meter die u momenteel heeft.

  6. Waarom krijg ik groene stroom?

    DELTA geeft het goede voorbeeld: vanaf 1 januari 2016 krijgen al onze klanten groene stroom én zijn we de schoonste grote energieproducent van Nederland. Hiermee nemen we onze maatschappelijke verantwoordelijkheid in de zorg voor het milieu en een duurzame toekomst.

  7. Levert DELTA altijd 100% groene stroom?

    Ja, sinds 1 januari 2016 hoef je daar bij DELTA niet meer voor te kiezen, al onze klanten krijgen standaard groene stroom. Dat geldt zowel voor onze zakelijke als particuliere klanten. Het verschil tussen groene en grijze stroom is de manier waarop ze worden opgewekt. Voor de opwek van grijze stroom wordt gebruikgemaakt van onder andere gas- en kolencentrales. Voor de opwek van groene stroom worden uitsluitend hernieuwbare energiebronnen gebruikt. Zo kiezen wij voor Nederlandse en Europese wind en Nederlandse biomassa.