Veelgestelde vragen

  1. Wanneer ontvang ik de instapbonus?

    De betaling van uw instapbonus zal plaatsvinden aan het einde van de contractsduur. Bij een overeenkomst voor 3 jaar ontvangt u ieder jaar één derde deel van de instapbonus. U krijgt het bedrag vanzelf op je rekening gestort, wel zo makkelijk. U hebt geen recht op de (resterende) instapbonus als u de overeenkomst voortijdig beëindigt of een betalingsachterstand heeft. 

    Meer informatie vindt u in de actievoorwaarden.

  2. Niet helemaal tevreden over uw keuze?

    U kunt tot 14 kalenderdagen na ontvangst van onze bevestiging een andere keuze doorgeven of deze annuleren. Dit kan schriftelijk, per e-mail of telefonisch.

  3. Wat is het verschil tussen een vaste of variabele prijs?

    Bij een leveringsovereenkomst met een vaste leveringsprijs kiest u voor de zekerheid van een vaste prijs voor een periode van één of drie jaar. U hebt dus één of drie jaar lang geen omkijken naar uw leveringsprijs, dat is wel zo comfortabel. Als u voor een variabele leveringsprijs kiest, profiteert u bij prijsdalingen maar bij prijsstijgingen gaat u meer betalen. U kiest dan voor flexibiliteit.

     

     

     

     

  4. Wat is er 'vast' aan de vaste energieprijs?

    Bij een vaste prijs voor energie staat het deel dat door de energieleverancier bepaald wordt, de prijs per kWh en/of m3 en de vaste leveringskosten per jaar, vast. De energiebelasting, de Opslag Duurzame Energie en de netbeheerkosten kunnen wijzigen. Dit is meestal per 1 januari.

  5. Wat is het verschil tussen enkel- en dubbeltarief?

    U betaalt het enkeltarief als uw meter 1 (actief) telwerk heeft. Al het verbruik wordt tegen dezelfde prijs (het enkeltarief) afgerekend. Wanneer uw meter 2 (actieve) telwerken heeft, kunt u er voor kiezen dat u voor het verbruik in de daluren het daltarief betaalt. De daluren zijn van 23:00 tot 7:00 uur, in het weekeinde en op feestdagen. In de overige uren betaalt u dan het normaaltarief. Meer informatie vindt u hier. Via deze online aanmeldportal kunt u uitsluitend een nieuwe overeenkomst kiezen. U kunt niet kiezen voor een andere meter dan de meter die u momenteel heeft.

  6. Waar is het maandbedrag op gebaseerd?

    Het maandbedrag wordt berekend op basis van een gemiddeld verbruik of het  ingevulde verbruik. Het bedrag op de maandnota kan hiervan afwijken omdat wij andere verbruiksgegevens van uw netbeheerder ontvangen. Verder zijn eventuele kosten voor kabel en serviceproducten niet meegeteld in de berekening.